Evlilikte asıl maksat çoçuk yetiştirmektir.işin özünde evlilik bu sebeple meşru kılınmıştır.Çünkü amaç;neslin devamını sağlayarak alemde insan neslinin tükenmesine engel olmaktır.Şehvet ise bu amaçla ulaşmak için yaratılmıştır.Şehvet erkekteki tohumu çıkarmak ve kadını bu tohumu ekilmesine hazırlamak için görevlendirilmiş gibidir.Bu onları,cima sebebiyle çoçuğun oluşmasına sevketmek içindir.Bu iş, kuşu avlanacağı kafese sevketmek için önüne yem atmaya benzer.Gerçi ezeli kudret evlenme ve döllenme olmadan da insanları yaratmaktan aciz değildir.Fakat ilahi Hikmet,bir ihtiyacı olmadığı halde,ilahi kudreti göstermek,eşsiz sanatını ortaya koymak ve ezelde takdir edip levh-i mahfuzdur yazdığı hükmünü tahakkuk ettirmek için bu işi belirli sebeplerle meydana getirmeyi gerektirdi.
Evlat yetiştirmekte dört yönden yüce Allah’a yakınlık vardır. Bunlar şehvetten emin olunduğu zaman da evlenmeye teşvik eden ana sebeplerdir.Onlar evlenmenin ana sebepleri olarak gösterilmiştir ki kimse Allah Teala’ya bekar olarak kavuşmayı istemesin.
Birinci yön: İnsan neslinin devamı için evlat yetiştirmekle yüce Allah’ın sevgisine rızasına uygun haraket etmektir.
İkinci yön:Resulullah’ın (sallallahu aleyhi vesellem)çokluğu ile övüneceği ümmetinş çoğaltarak onun sevgisini kazanmaktır.
Üçüncü yön :Öldükten sonra kendisine hayır dua edecek ve amelinin devamını sağlayacak bir kimsenin bulunmasını sağlamaktır.
Dördüncü yön:Kendisinden önce öldüğünde küçük çocuğundan şefaat talep etmektir.
Evlat yetiştirmekte dört yönden yüce Allah’a yakınlık vardır. Bunlar şehvetten emin olunduğu zaman da evlenmeye teşvik eden ana sebeplerdir.Onlar evlenmenin ana sebepleri olarak gösterilmiştir ki kimse Allah Teala’ya bekar olarak kavuşmayı istemesin.
Birinci yön: İnsan neslinin devamı için evlat yetiştirmekle yüce Allah’ın sevgisine rızasına uygun haraket etmektir.
İkinci yön:Resulullah’ın (sallallahu aleyhi vesellem)çokluğu ile övüneceği ümmetinş çoğaltarak onun sevgisini kazanmaktır.
Üçüncü yön :Öldükten sonra kendisine hayır dua edecek ve amelinin devamını sağlayacak bir kimsenin bulunmasını sağlamaktır.
Dördüncü yön:Kendisinden önce öldüğünde küçük çocuğundan şefaat talep etmektir.
Comments
Post a Comment